Excellente UT'ers beloond voor fundamenteel onderzoek
Drie wetenschappers van de Universiteit Twente hebben een Europese Consolidator Grant ontvangen. Jeroen Cornelissen, Alexander Brinkman en Jacco Snoeijer, allen wetenschappers van het instituut MESA+ voor nanotechnologie, ontvangen deze subsidie van twee miljoen euro. De ERC Consolidator Grants worden jaarlijks door de European Research Council toegekend aan wetenschappers die excellent, fundamenteel onderzoek verrichten. Wetenschappers die zich in de fase van zeven tot twaalf jaar na hun promotietraject bevinden, komen hiervoor in aanmerking. De Universiteit Twente heeft een erg succesvolle rate als het gaat om de Consolidator Grants. 21 procent van de aanvragen is goedgekeurd. Het gemiddelde in Europa is tien procent en in Nederland veertien procent.
Go back to the news overview